lördag 15 april 2017

Glad Påsk

Det blev ett påskris här hemma, eller mer grenar än ris egentligen. Under en promenad runt kvarteret såg jag en rejäl gren som hade blåst ned från ett träd så jag bröt av de yttersta delarna och tog med mig hem. Ska bli kul att se vad det är när knopparna slår ut.

Påsklådan står inträngd i ett överfullt källarförråd så den orkar vi inte ens tänka på att ta fram. Men jag hade ju lite målat sedan Monthly Makers tema förra månaden så dessa två saker fick flytta in i riset.
 Och på dörren sitter det gula pappret med detaljer som gör mig glad. Påskkycklingen, som jag impulsivt ritade dit direkt på pappret, är den jag tycker mest om. Gillar den busiga uppsynen, hur den liksom kikar in från sidan.
Regnbågsägget tycker jag inte känns direkt påskigt men färgerna, och budskapet, gör mig glad.
Påskbrevet som jag dekorerade med är det enda som jag har, inga påskkärringar hittade hit på skärtorsdagen. Har blivit förvarnad om att det kan komma även på andra dagar så än har jag inte vågat äta upp det påskgodis som jag införskaffade.
I övrigt är här opyntat. Imorse fick jag en knäpp idé om att måla mina bröst som påskägg, det är ju ändå de (brösten alltså) som är i fokus här hemma men det känns som om det mest hade resulterat i extra tvätt. Liten började dock dagen med att dekorera DenDärs lakan i fint påskgult. Fast det fotade jag inte utan sköljde ur och la i blöt. Får bli bättre på att dokumentera konstverken när Liten blir äldre :-) Efter blöjbyte så avnjöt Liten en långfrukost. För en annan så känns långfrukostar som en avlägsen lyx, nu är det lyxigt om man får dricka hela koppen te medans den är varm :-) Men Liten är en sådan lyx i sig att allt annat för det mesta känns som petitesser.

1 kommentar:

  1. Hoppas att ni haft en kanonfin påskhelg! <3

    SV: Jodå det jag gör nu är sånt jag själv vill göra och jag gör lite i taget för att orka <3
    Ja det skulle vara superskoj om du hade kunnat delta i kursen också =)

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.