fredag 8 maj 2015

Idag är det onsdag (Stafettnovell del 7)

Den här gången har inte timmarna räckt till på Saras dygn men nu är del 7 äntligen här så vi säger väl att det är onsdag idag :-)

Själv har jag haft migränkänning så det har varit lugna dagar för att om möjligt slippa rejäla attacker. Jag har sovit, minipysslat och låtit mina äventyrliga tjejer leka i mitt huvud (de är väldigt hänsynstagande och avstod stojiga lekar just denna gång :-) Jag har en massa små episoder nedskrivna och grovskissade upplägg, ser fram emot att sätta mig och skriva samma allt.  Och i det lära känna tjejerna ännu mer för så funkar skrivandet för mig, karaktärerna visar upp sidor som jag inte visste att de hade och det är bara att hänga med.

Hänga med är vad som gäller även i detta med stafettskrivande. Det är ingen idé att ha några idéer om hur man ska fortsätta nästa gång det är ens tur för Sara hon slänger alltid in något annat, låter Lina och hennes värld slå in på något helt nytt spår. Och jag gnäller och skrattar om vartannat när det är min tur :-) Del sju är det Sara har skrivit nu är det min tur att få ihop nästa del.

(del 1, del 2, del 3, del 4, del 5, del 6)

1 kommentar:

Lämna gärna ett avtryck.