onsdag 22 april 2015

Tidningsreportage från Hoffice

Jag har varit på Hoffice. Home-office. Där var även reporter och fotograf från lokaltidningen Mitt i:s Tensta-Rinkeby sektion.

Jag ville inte riktigt vara med på bild så man ser bara ryggen på mig. De andra två är filmare och vill gärna vara med på bild :-) Man ser inte min dator men det är den jag sitter vid, med såndär dålig kroppshållning som straffar sig efter en stund. Jag trivs bättre med att kunna stå upp och jobba och det jag saknar mest efter flytten är mitt höj- och sänkbara skrivbord. Det tog för mycket plats helt enkelt och fick inte ens bo i magasinet. Den dagen vi flyttar till större så är den första pryl jag ska skaffa mig ett sådant.

När bilden togs hade jag precis börjat skriva på avsnitt fyra i Saras och min stafettnovell. Den här gången ska jag försöka få ändan ur lite tidigare, gillar att låta en text ligga i alla fall i någon dag. Det ökar chansen att jag ser missar och rena galenskaper i den innan jag lägger ut den.

Jag ska också sätta mig och skriva på en annan text som ska in nu på söndag. I söndags var jag nämligen med på en skrivgruppsträff med ett litet gäng som hade träffats ett tag. Till den gången hade jag inte skrivit något men det var väldigt givande och inspirerande att ta del av andras texter och delta i en diskussion runt dem. Och tänk så häftigt när jag har lämnat in något och fyra skrivintresserade människor ger mig återkoppling! Det kommer jag att vara hög på länge känner jag redan nu.

Hoffice blir det nog fler gånger, bra sätt att koncentrera sig och så får man roliga pauser. Än orkar jag inte en hel dag men det var ok att gå när man kände att man hade gjort sitt. Just nu tar jag mig dock ingenstans för en dum förkylning flyttade in utan att fråga om lov först. De senaste dagarna har min hjärna varit febervirrig och jag snurrig efter att ha nyst så mycket. Hade i och för sig kunna bli spännande texter skrivna i det tillståndet... Idag är jag lite piggare och har småpysslat lite, skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.