tisdag 1 juli 2014

Ljudet av burkar som kallnar

Tror ni det ser ut såhär?


Till midsommar så fick jag en massa rabarber och igår kväll tog jag tag i att koka mig rabarber- och ingefärssylt. Så smidigt med syltsocker. I övrigt så är jag inte så pysslig när det gäller att sylta och safta. Tror ibland att jag är det, som när en bekant talade sig varm för saftmajor som vi hittade på loppis. En gång använde jag den och mest tycke jag att det var bökigt. Efter några år som dammsamlare fick saftmajan sen ett nytt hem där den uppskattades desto mer. Så självklart blev jag helt kär när jag för några veckor sedan fick ett källarförråd och där fann både potatislår och hyllor med hyllpapper. Direkt såg jag hur jag skulle byta till nytt papper och fylla förrådet med syltburkar, saftflaskor, äpplen och rotfrukter. Det där med självbild är klurigt ibland.

Eller såhär..?

Igår kväll somnade jag i alla fall till ljudet av det där klicket som blir när burken kallnar och vakuum skapas. Det var härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.