fredag 18 maj 2012

Sköna maj?


Jag borde skriva på min sista inlämning, terminen slutar snart och den fjärde juni ska jag vara tillbaks på kontoret. Jag borde ta till vara på de här dagarna, vara ute mycket och njuta. Det är ju vad jag vill göra. Till viss del har jag gjort det och så länge jag är borta från Linköping så funkar det fint. Så fort jag kommer hit så ekar ”vill inte, vill inte” i mitt inre. Det jag inte vill är att gå tillbaks till jobbet. Jag kan sakna mina kollegor och jag kan sakna arbetet i familjerna men det finns många saker som jag inte saknar och som jag inte vill tillbaks till. Vet att man inte ska fastna i negativa känslor men ändå lyckas jag inte ta mig ur det mer än små korta stunder, känslan är så stark så att den förlamar och jag vill bara skärma av genom att hålla mig sysselsatt med ingenting vid datorn, stänga av omvärlden. Blir frustrerad på mig själv, ska jag sabba de här dagarna för något jag inte kan påverka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.