söndag 25 mars 2012

Min text och jag har varit lite osams


Men igår hittade vi varandra igen och det kändes väldigt bra. Särskilt hittade Sven, sjuåringen i berättelsen, och jag varandra. Mindre bra kändes det när jag skulle sova och Sven bara fortsatte att prata och prata. Då jag hade städat bort blocket från sängen och inte orkade gå upp så bad jag honom att vara tyst men han lyssnade inte alls. Då gjorde jag en mental bild av hur jag stoppade om honom och sjöng om trollmor. Nynnade för mig själv där i sängen och somnade sött men vad tror ni händer då? Ungen börjar prata igen, han hade inte somnat minsann. Till slut blev jag arg och sa åt honom på skarpen. Ja, just då verkade allt detta väldigt vettigt :)

Idag tror jag att Sven har surat för han har inte sagt ett ord fast jag har bett honom upprepa vad han pratade på om inatt, jag minns inte vilket stör mig. Det känns som om det var en massa bra saker men förhoppningsvis var det mest den där känslan av att det var bra och inte så mycket innehåll. Ni vet typ ”åh, jag har löst världsproblemen” och så somnar man.

Nu ligger det i alla fall en skrivbok vid sängen igen, nu är jag beredd på pratstunder sådär vid läggdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.