torsdag 23 februari 2012

Med nio minuter till godo

Idag var det dags för den andra inlämningen på kursen så kl 20 satt jag mig och började skriva. Visst jobbar man bäst under press..? Jag har ägnat dagarna åt att prata om berättelsen, fundera på andra sätt att skriva den och funderat på om jag ska hoppa av kursen eller stanna kvar. Är inte nöjd med den handledare som min grupp har. Även efter att jag hade börjat ta till mig den återkopplingen som jag fick på förra träffen så kände jag mig besviken överlag. Jag valde medvetet att läsa på folkhögskola och på Bona för att få den där handledningen av en verksam författare och inte läsa på en universitetskurs på en mer övergripande akademisk nivå . På träffen tyckte jag att handledaren var väldigt mycket akademiker och det visade sig att han undervisar på universitet och är konstkritiker med en novell publicerad för länge sedan. Det var även andra saker på träffen som gjorde att det inte kändes professionellt. Jag hade tänkt avvakta denna inlämning för att se hur det kändes men idag fick vi reda på att två i gruppen har hoppat av och efter att en annan gruppmedlem hade berättat för mig att hon funderar på att hoppa av samt att hon har skrivit till huvudläraren om att hon vill byta handledare så kände jag att jag är på väg att kasta bort denna termin. Tiden går så himla fort och varje inlämning är värdefull. Därför skrev jag också till denna huvudlärare om att jag vill byta handledare och varför.

Med nio minuter till godo laddade jag upp min text. Har slaktat en hel del och kastat om och skrivit om. Ska bli spännande att få respons på det men jag hoppas verkligen att det blir från en annan handledare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.