måndag 13 februari 2012

Dagens rätt: konstruktiv potatis (inte längre mos) och etapp ett av födelsedagskakor

Jag har inte skrivit något sedan torsdagens mos men jag har läst igenom alla återkopplingar som jag har fått över tid och låtit allt koka runt i hjärnan. Brygden blev fin och på något magiskt sätt upphävde den moskänslan så idag är jag pepp igen. Tack alla för konstruktiv kritik och glada tillrop! Men det är väl såhär det är och om jag inte dör av storhetsvansinne under mina bra dagar så kommer jag väl fortsätta slitas mellan hopp och förtvivlan. Nu ska jag sätta mig med mina papper och ge mig in i min berättelses rike. Papper är bra som första arbetsinstans för på pappret finns ingen facebook att förirra sig till : )

Senare idag ska jag plocka fram min kakdeg ur frysen och göra klart etapp ett av de otroligt roliga födelsedagskakorna som jag vill baka. Första etappen är vanliga cookies. Fick receptet av en granne efter en god fika där och har nästan följt det hela vägen, tillsatte en dos ingefära för det tyckte jag var så gott på jobbfikat. Etapp två är chokladbollar med blå kokos. Etapp tre är att sätta ihop dem så att man får en massa kakmonster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.