fredag 24 februari 2012

Baka, baka liten kaka...


Kakorna som jag bakade för ett tag sedan blev jättegoda! Häromdagen bakade jag igen fast de kakorna kommer jag inte bjuda på. Även om leran inte är bränd än så är den nog lite hård och inte så god att tugga på : )



Det roliga, och ibland frustrerande tråktrista, med lera är ju att aldrig veta hur det blir i slutänden. Om det torkar utan att spricka, om det kommer ut ur första bränningen med ungefär samma form som det gick in och vilken färg glasyren faktiskt har efter andra bränningen. Ibland blir det som jag har tänkt mig, ibland blir det fint även om det inte alls blir som jag har tänkt mig och ibland blir det soptunnan... Det här ska förhoppningsvis bli överlämnat till Annelie eftersom hon skrev upp sig hos mig på kreativitetsutmaningen så hon får väl lämna sista omdömet om några månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.