tisdag 4 oktober 2016

Kategorin sådant där man ibland svär över...

... och ibland är glad över att man sparat.

I

Länge, länge sparade jag fint present- och julklappspapper samt snören. Och även när jag slutade hamstra vid varje paketöppning så fanns ju det där redan hopsamlade lagret kvar. Ofta, vid varje flytt och varje rensning, svär jag över min oförmåga att göra mig av med det. För två flyttar sedan sålde jag och gav bort i princip allt "fin"material, sådant där motivtryckt papper, färdiga figurer att montera på etc. För jag blir mer kreativ med basmaterial där allt är möjligt och ingen redan har tänkt åt mig.

En del paketpapper, oftast de med färgmönster och inte motivmönster, fick bli kvar och så massor med presentsnören. I julas tokpyntade jag några paket i ett försök att minska mängde och jag funderade på att hiva det som blev över men det gick liksom inte. Och nu är jag glad för det!  Om en dryg vecka fyller en vän år och hemlis är planerad. Och då kom en drös presentsnöre väl till pass!

Och mitt i krusandet och hemlisförberedande så blev jag bara så glad. Jag gillar ju att skapa upplevelseöverraskningar! Så skönt när den känslan tittar fram igen, kreativiteten har ju liksom gått på långledigt men här fanns helt klart en ljusglimpt.

Så nu hoppas jag att alla håller sina tummar och tår för friska dagar nästa helg. Vi har ibland lite otur med förkylningar och sådant när vi har planerat att ses och eftersom vi bor i olika städer så är det inte bara att byta dag. Men nästa helg ska banne mig gå till historien som århundrades friskaste, så det så!


4 kommentarer:

  1. Slå in paket är ju såå kul. Mycket färg och mycket snören ska det vara :)
    Håller tummar och tår att träffen blir av som planerat och att ni får det riktigt trevligt.
    Hemlis...blir nyfiken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig. Just denna gång var det inte paketinslagning utan upplevelseförberedelser som snörena kom fram för. Foton kommer förhoppningsvis efter födelsedagsfirandet. Och du, tack för pepp när orken var som lägst.

      Radera
  2. Så himla härligt att höra att din kreativitet återvänt. Det är ett friskhetstecken. Önskar dig en jättefin helg vad du än gör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Återvändande vågar jag inte riktigt hoppas på än men jag insåg att jag mår bäst av att hålla mig till enklare fix och det är en framgång.

      Radera

Lämna gärna ett avtryck.