onsdag 11 maj 2016

Om att göra någons dag


Jag väntar vid övergångsstället. Bakom mig hör jag "du, jag bara måste få säga..." och så några ord om bärarens coola skor eller kanske var det stil. Jag vänder mig om och ser en kille bli själaglad av tjejens kommentar. Båda ler från öra till öra och de kramas. Jag känner att även jag ler. När det blir grönt så vänder sig tjejen för att gå åt ett annat håll, killen säger att hon gjorde hans dag. Direkt efter det får killen och jag får ögonkontakt. "Ert möte gjorde min dag" säger jag och får både killen och mig själv att le ännu bredare.

Några ord, så lite och så stort på samma gång.

2 kommentarer:

  1. ÅH!!! Tänk att en endaste fin kommentar gläder så många och gör alla deras dag. Fram för mer kärlek!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, så härligt när uppmärksamhet sätts på det kärleksfulla. Vi behöver det!

      Radera

Lämna gärna ett avtryck.