torsdag 28 april 2016

Har jag skrämt mina frön?

Förra året fick vi en gurka som överraskade oss när vi började skära i den. För roligt för att inte komma till användning tyckte jag och vips var en gurksnutt omvandlad till en stämpel. Jag hade en väldigt klar bild av hur ramen skulle se ut, sådär svulstigt i guld, och traskade iväg till loppis bara för att komma hem med en spegel! Spegeln täckte jag i och för sig över med svart papper men det är kul hur snabbt ens bild av hur något ska vara kan ändras.
Nu när alla mina frön utom minigurkan har kommit upp så undrar jag om det kanske är den arga gurkans bu:ande som skrämmer mina minigurkor så att de bli kvar på fröstadiet... :-)
Sedan bilden togs har jag testad en ny taktik, stoppat ned ett ingefärsskott. Det håller som bäst på att rota sig. Och kanske känner minigurkorna en mindre press på sig nu när de mer skulle bli som bonus i krukan om de tittar fram ;-)

7 kommentarer:

  1. Haha, vilken underbart elak gurk-gubbe! =D
    Idag när jag skulle skriva "girls rule the world", så ville autocorrecten att det skulle stå "gurka rule the world" istället. Det måste varit din gurk-gubbe som åsyftades, för han ser lite ut att vara en sån där som styr hela världen! =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart! Och jag som skrev "buuu", vilken tabbe :-)

      Du har så många roliga idéer för mina kala planteringar, får se om jag förverkligar någon av dem. Kikade faktiskt på loppis efter en passande figur men hittade inget just då i alla fall.

      Radera
  2. Koolt ansikte det blev. Snygg ram till oxå.
    Ingefära borde jag testa att odla...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag blev själv väldigt förtjust. Ingefära är första gången jag odlar så jag har ingen aning om.hur jag ska göra när den väl tagit sig. Får läsa på lite så jag vet hur den vill växa sen, har en bild av att knölarna växer under jord men vet egentligen inte.

      Radera
  3. Har också sått minigurkor. Dock är det små plantor än då länge. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dina har iaf tittat upp :-) Hur lång tid tog det från sådd till att du såg dem? Mina är ju från gurkor jag fick så jag har bara kört på känn.

      Radera
  4. Vilket roligt gurkspöke!

    Ja, nu får vi skriva ut tillsammans och nej, det är inga liljekonvaljer här. Bilden är från förra året. Eller kanske har de kommit fast jag glömt att kolla. Tvivlar dock på det. Dröjer nog lite till.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.