fredag 11 mars 2016

Bläckfiskar och blä

Just nu pågår Urban Burn här i Stockholm. Det är första gången det arrangera men jag hoppas att det inte är sista. Inspirationen är Burning Man som varje år byggs upp av deltagare i en öken i usa för att sedan helt rivas. Här i stockholm sker bygget i en stor mässhall och det är en salig blandning av installationer och aktiviter som skapas.
Jag köpte en biljett direkt vid biljettsläpp, det här vill jag bara inte missa. Men missar är precis vad jag gör. Jag insåg efter biljettköpet att mens och därmed migrän antagligen skulle sammanfalla med Urban Burn men hoppades på att i alla fall få vara med lite. På en förberedelseträff träffade jag folk som skapade ett fotorum med undervattenstema och jag hoppade med där. I onsdags var jag med och drog i skruvar för att bygga väggarna, igår höll jag mig därifrån för att det skulle målas, något jag blir hostigare av. Istället bakade jag kakor som jag tänke dela ut idag. Allt bygger nämligen på gåvor, ingen försäljning eller reklam sker. Idag vaknade jag med migrän och tog det tråkiga beslutet att sälja vidare min biljett. Hade så hoppats att den där migränen skulle ha avvaktat en dag eller två men icke. Så nu sitter jag här med en burk bläckfiskar som jag inte fixar att äta då migränen gör mig illamående och tycker extremt synd om mig själv samtidigt som jag önskar att alla som är där har det helt underbart och att Urban Burn blir ett lika stående inslag här i stan som Burning Man är i den där öknen.



6 kommentarer:

  1. Illamående är det värsta som finns. Absolut värsta. Har haft min beskärda del av det senaste veckorna och håller verkligen tummen hårt för att din migrän och illamående går över snart! Tråkigt att du missade eventet, kakorna är koola =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har saknat dig, skönt att du är tillbaka!

      Radera
  2. Men usch vilken taskig tajming. =( Så himla synd att du skulle missa det + må skit + att bläckfiskkakorna aldrig hamnade i undervattensrummet. De var grymt fina och lekfulla i alla fall och jag hoppas att du snart mår bättre och kan vara med nästa gång! Kram

    SvaraRadera
  3. Men fy va trist! Bläckfiskarna var riktigt söta <3
    Hoppas att du piggnar på snart!

    SV: Ja det var ju också en rolig ide, kanske jag skall pyssla ihop någon kyckling och lämna som tips till skolan =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nu börjar det vända för den här gången.

      Radera

Lämna gärna ett avtryck.