fredag 8 januari 2016

Modemedveten tomte

Ofta skriver jag rimmen på utsidan av paketen men i julas gav jag bort ett paket där rimmet fick vara erbjudandet om själva presenten. I bekantskapskretsen finns ett par som inte riktigt har samma smak angående tomteluvor på året-runt-tomtar så jag tänkte att jag kunde tova en lös luva i valfri färg. Eller vad säger jag? Paketet var ju från jultomten till ulltomten och den grangröna luvan kommer naturligtvis att tillverkas i tomtens julklappsverkstad.


Vi tomtar som varit med ett tag
Vet att det av luvor finns olika slag
En julröd eller isvit huvudbonad
kanske kan upplevas som vinterbetonad
Andra årstider kan kräva en annan kulör
En ny luva till dig jag gärna gör
  
Själva paketet gjorde jag superenkelt. Tog en befintlig ask och klistrade vanligt kopieringspapper på den, klippte ut två olika tomtar från omslagspapper och klistrade på. I asken la jag en lös lapp med rimmet (och med utklippta favorittomtar som inte kom med på fotot men jag kanske kan komplettera med dem om jag tar mig ut i förrådet där pappersrullen ligger). Klart slut. Och en tomtenisse har redan varit och tagit mått på luvan så att det blir rätt storlek...

Favorittomtarna! Jag klurar på vad jag ska göra med det sista av detta papper för jag vill ha dessa tomtar som en del i mitt pyntande. Klistra upp på kartong och klippa ut för attgöra julgranspynt är en idé. Göra tavlor en annan, kanske i mix med annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.