söndag 20 december 2015

När saker inte riktigt ser ut som bilden man hade i huvudet...




Idag är det fjärde advent och vi har tänt julgransljuset, alltså inte ett sådant där litet utan det gröna julgranspyntade. Egentligen var det DenDärs tur att fixa adventsfrukost men han jobbjobbjobbar typ hela helgen så det han hade planerat kommer han att göra i mellandagarna istället. Vi hade sagt att vi skulle äta lussekatter idag nen så fick jag en idé som jag ville testa; fruktsallad med saffransgrädde. Och jag kunde ju inte bara göra det i vanliga skålar utan jag ville ju ha lite kul också (även kallat "skapa en massa disk"-skapande). Lite saffransgrädde i botten på vinglas borde ju bli snyggt, tänkte jag, och så en spritsad saffransgräddlussekatt ovanpå frukten. För att inte kladda ned glaset så tänkte jag att jag skulle spritsa dit den grädde som skulle vara i botten, det har jag sett på tv att de gör och det blir alltid jättebra. Dock tror jag att de har fler spritsmunstycken att välja på än jättestor och jätteliten...

Binnikemask någon? Turligt nog så löste den fuktiga fruktsalladen upp mönstret. Lussekatten på toppen bkev inte lika parasit-lik men det vore lögn att säga att den blev bra. En oroväckande gul hundbajshög ligger närmare till hands utseendemässigt...

Jag täckte bajskorven med ett virrevarv, eller fler binnikemaskar om man så vill, och serverade det glatt. Sen fick vi vända upp och ned på glasen över glasskålar för DenDär var orolig för att vinglasen skulle knäckas om vi råkade bända med skeden. Så i slutänden blevden tänkta vackra serverigen en uppslevad gegga. Men gott var det!

Glad fjärde advent på er!

4 kommentarer:

  1. Vilken himla rolig idé med en spritsad lussekatt! Det är verkligen inte alla förunnat att få en innovativ, spritsad juldessert. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I det här hushållet fås det en massa galet :-)

      Radera
  2. Haha, jäklar vad jag skrattar nu!Binnikemask, sånt roar mig=))

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.