fredag 1 maj 2015

På väg... (fotoutmaningen)

Här har jag gått och längtat efter en riktig kamera, gnällt om de många saker som mobilkameran inte fixar. I en parallell verklighet så skulle det kunna vara så att det är mobilens ägare som inte fixar att kolla instruktioner eller applikationer.


Nåväl, ägaren lyckades till slut uppdatera sig och när en övergiven strumpa hittades under en kvällspromenad så fick den agera modell. Dels låg den ju på väg(en) och dels var det ett bra tillfälle att se hur nattinställningen på mobilkameran fungerade. Sedan kan man ju önska att den där fotografen hade haft vett att hålla kameran lite mer rakt... Men det skylls på knögglig asfalt, dåliga lyktstolpar och universums djävlighet.

Första fotot blev platt och tråkigt.





Sedan råkade jag få belysningshjälp av en bil och då blev det genast mer intressant tycker jag. 

Här ser ju strumpan plötsligt totalt övergiven ut.

Bilarna var ju också på väg(en) och på väg någonstans.

Vart bussen är på väg vet jag inte för jag var mer fokuserad på ljuseffekterna än på linjenumret.

Vart andra är på väg ser du hos Fröken Foto.

15 kommentarer:

  1. Men då, du lever farligt som fotograf, där på väg(en)
    Sista bilden gillar jag mest, även om den på något sätt är sorglig. Ensam och övergiven och folk bara far förbi utan att ta någon som helst notis om den stackars övergivna strumpan. Man undrar ju vart hans partner tagit vägen. Kul tolkning!
    Ha de! / Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att ägare upptäcker sin strumpa så att den får följa med hem igen. Ljuva återförening :-)

      Radera
  2. Wow! Supercoola bilder och totalt livsfarligt *haha* men vad gör man inte föf konsten ;)

    Tack för att du delade med dig av din stund på väg

    kram kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skyller allt på dig :-) Men så livsfarligt var det inte. Bred väg och lite trafik.

      Radera
  3. Aktionbilder i grodperspektiv, härligt:)! Strumpa på väg i natten är ju en jättebra tolkning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mer action i det här än i mitt bidrag till det temat. Kul att lära sig nytt om sin kamera.

      Radera
  4. Sista biden var riktigt häftig -

    SvaraRadera
  5. Så härligt inlägg! Visst är det roligt med systemkamera?! Jag skaffade min för ett år sedan och inser att det här är en hobby där man aldrig blir fullärd! Tycker mycket om din bildserie. Fin första maj till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är min mobilkamera som jag, efter flera års gnäll, har hittat trevliga funktioner i (bättre sent ån aldrig typ :-). Men kul är det och fullärd blir man inte på kompaktkameror hemmer tycker jag.

      Radera
  6. Sista bilen, väldigt cool!
    Det är kul att bara fota, som en strumpa på vägen. Att testa sig fram.

    SvaraRadera
  7. Ojoj.. ser riskabelt ut :)
    Men härlig tolkning och häftiga bilder.
    Kram Erika

    SvaraRadera
  8. Det där verkade nästan lite farligt! Men roliga effekter:)
    Ha en fin helg!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  9. Vilket roligt bidrag... Fint!

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt bidrag, men du såg ut att leva farligt där ett tag!!!
    Fin fortsättning på dagen till dig!
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.