måndag 25 maj 2015

Mer från Mystery Boxen

Jag hade ju fått två ballongkorgar i min box :-) men det blev bara en luftballong. Tanken var att använda den överblivna stommen i själva ballongen för att på så vis kunna sätta i en lampa. Sen gjorde jag ballongen så tjock, för att få den stabil, så det kändes bortkastat med belysning. 

Den övergivna stommen fick istället leka med fönsterlampan i köksfönstret. För när jag köpte en lampskärm på loppis så tänkte jag fel på hur själva lampfoten var konstruerad.

Inte bästa matchningen...

Rotade fram kartong från sopsorteringen och klippte ut rundlar så att skärmen fick något att stå på.


Funkar men skärmen kom ofta o-käckt på svaj.


Jag satt på stommen som var med i Mystery boxen precis som vanligt och så vände jag den lila lampskärmen upp och ned och la den ovanpå. Lite metalltråd har tillkommit sen för att hålla ihop stommarna. Funkar helfint!

Enda nackdelen är att DenDär vid persiennedsläppet igår tyckte det var skönt att slippa krusa en kinkig lampskärm vilket skickade iväg skärmen på en flygtur. Då är man glad att man bara bor 1/2 trappa upp. Skärmen höll och jag kan kostatera att trådtvinningen var stark :-)

När det gäller återstående material så ligger de två kvarvarande tapetbitarna framme så jag får känna in dels om jag tycker att de passar tillsammans och om jag fortsätter att gilla dem tokmycket. Om svaret blir ja på båda frågorna så ska jag klistra upp dem på en trälåda som jag köpte på loppis. Just nu står det julsnaps och en massa annat alkoholrelaterat på den vilket gör att jag gömmer undan den. Förhoppningsvis får ni se den här på bloggen i vacker klädnad.

Lite tyg har jag också kvar, en hel massa band av olika slag, lite tapetrester av de två arken som jag klippte i och en drös knappar och blingbling. Just nu har jag ingen plan för detta men tänker att det får flytta in med mina andra prylar tills den dagen något pyssel ropar på dem. Idag var nästan en sådan dag för jag blev skaparsugen följande dialog utspelades sig här hemma:



Jag – ”Jag vill göra något kreativt.”
DenDär ”Du kan få låna min trumma.”

Och under de där få sekunderna innan logiken slog till så hann jag fundera igenom några olika sätt att dekorera hans dabuka med band och blingbling från Mystery Boxen.

En opimpad dabuka, än så länge... :-)


2 kommentarer:

  1. Jag har ritat figurerna i stöveln på fri hand. Först med blyerts och sedan fyllt i med smal tuschpenna om det blev bra. De står bra om man använder lite styvare papper t ex albumblad. Kul att du gillade det!

    SvaraRadera
  2. Skoj att se att allt material kommer till nytta så småningom... =)

    SV: Ibland är det ju bara så...att alla bitar faller på plats direkt när man ser något material och detta var helt klart en sån gång... ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.