söndag 12 april 2015

Presenter och sånt skoj

Jag tycker det är jättekul att ge bort presenter; till jul, påsk, födelsedagar och de där bästa "bara för att jag kom att tänka på dig"-presenter. Kul att få fiffla och dona, planera och pyssla. Eller bara köpa med det där som det liksom redan i affären tycks stå någons namn på. Dendär tycker inte det är lika kul men han har visat sig vara riktigt bra på presenter ändå så jag är jätteglad.


Men nu är det snart Dendärs tur att få present och jag njuter av att planera och pyssla, fiffla och dona. Det är ju inte bara innehållet som ska tänkas ut utan även hur det ska presenteras. Sånt är ju så kul tycker jag, att hitta något lite annorlunda sätt att ge bort upplevelser. Många bitar är på plats men lite pyssel och fiffel återstår. Häromdagen kom en del med posten, något gult vilket är Dendärs favoritfärg. Det ska pysslas ihop med lite annat som jag inte kan förbereda men som jag går och filurar på. Tror jag längtar mer på att få lämna över presenten än vad Dendär längtar efter att få den överlämnad :-)

En annan present står här och väntar på mina föräldrar, det är en såndär "bara för att jag kom att tänka på er"-present som kom med hem från Paris. Fast den är tillverkad i Saint Malo där jag var på språkresa för drygt ett halvt liv sedan.


Och i maj så fyller den bortresta grannen år och så har jag redan börjat filura på vad Pariskompisen ska få när hon fyller år i juli. Vilken tur jag har som får ge presenter :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.