fredag 20 mars 2015

Yta... (fotoutmaning)


Dagens tema är sådär härligt klurigt. Ända sedan Malin berättade om vilka ord vi fick för mars månad så har jag funderat just på ordet yta. Det kan ju vara så mycket och jag ser fram emot att se vad alla andra deltagare har fotat. Själv tänkte jag först på sådana där häftiga foton där folk fotar både inne och ute på samma gång med hjälp av speglingar i ett fönster. Sådana foton har jag dock inte lyckats få till med mobilen (än...). Sedan tänkte jag på sakers ytor, hur olika saker känns och ser ut. Och så tänkte jag på människors ytor och hur många normer och förutfattade meningar som hänger ihop med just ytan.


Men så dök det upp en yta som är supespännande!! Är ni beredda? Håll i er för här kommer den!



Där kommer det om dryga veckan att stå del två i en berättelse vars början Sara författar. Hon kör de udda kapitlen och jag de jämna och allt kommer på våra bloggar. Stafettskrivning som vi lär ägna oss åt så länge de där karraktärerna känner för det.

En spännande bonusupptäckt när jag försökte, och misslyckades, med att ta en närbild på papperts struktur var ett nytt perspektiv på rummets yta.



Jag brukar ofta fota så när jag fotar i naturen, exempel på det finns i gårdagens inlägg. Men jag har aldrig tidigare fotat ur det perspektivet inomhus. Nu har jag gjort det : ) Och fler gånger lär det bli.



Här kan ni se alla andras bidrag. Jag hoppas på en mängd olika tolkningar.

9 kommentarer:

  1. Det oskrivna bladet...
    Låter spännande med stafettskrivning.
    Lycka till! / Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättespännande. Sen återstår att se hur spännande historien blir :-)

      Radera
  2. Spännande beskrivning av yta. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Stafettskrivning låter som en kul ide......det kommer säkert bli en jättebra berättelse.

    SvaraRadera
  4. Jag blev nyfiken på stafettskrivning! Låter som ett spännande sätt att skriva på.
    Så gillar jag din tolkning på yta också!

    SvaraRadera
  5. Kul att flera är nyfikna på Saras och mitt kommande stafettskrivande! Följ oss gärna, vi blir jätteglada för alla kommentarer runt detta vårt försök.

    SvaraRadera
  6. Kul tolkning och visst kan det vara attans så svårt att få fram de där bilderna man har i huvudet!
    Spännande med skrivandet, här är en till som gillar skriva så jag vill gärna följa er:) Lycka till!

    Kram
    Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Vi kommer länka till varandra på onsdagar så det kvittar var man tittar in, man hamnar rätt ändå.

      Och ja, de där avbildningarna i huvudet finns ibland inte i skicklighet än men det är kul ändå. Och så hittar man ju a nat på vägen. Ska kika in till dig senare idag och se hur du tolkade dagens tema.

      Radera
  7. Wow, vad spännande och roligt!
    Riktigt kul tolkning av temat!
    kram kram Malin

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.