tisdag 11 november 2014

Sista läxan - om den glömska häxan



"Skriv en bilderboksberättelse om en häxa som har glömt sin trolleriramsa." Så lyder barnbokskursens sista läxa. Vi fick börja skissa på berättelsen på gårdagens lektion och jag hade så kul så jag satt och skrattade för mig själv. Idag har jag gett mig på att illustrera den. De där lapparna som jag använde till tranor  passar även utmärkt att bygga bilder av så idag har jag haft roligt med sax och pennor. Det saknas fortfarande en del detaljer och bakgrunderna ligger på tork, vattenfärg använde jag till dem. Jag gillar att måla med mycket vatten, det ger vaga kantlinjer vilket funkar bra för lekmålare som mig själv. Det nygamla bordet gillade dock inte mycket vatten. Eller så gillade det färg för trots att skivan känns plastig så sög den upp vattenfärg.. Blev till att skrubba, gnida och sudda innan jag hade fått bort det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.