måndag 26 mars 2012

Vad ska Anders äta?


Anders är pappan i min berättelse. Han är runt 30 och uppskattar ett gott vin vid lite festligare tillfällen. Han tycker inte att hamburgare är riktigt mat. Pojkar ska uppfostras till karlar och inte pjåskas sönder. Nu ska hans fru laga en rätt som han tycker speciellt mycket om men vad ska hon laga? Det är en vardag så hon har inte all tid i världen på sig. Jag tänker något rejält men exakt vad? Kom med förslag i kommentarsfältet!

Jag har aldrig tänkt på tidigare hur många detaljer man behöver veta om personerna i en berättelse men har under denna termin börjat inse hur viktigt de där små detaljerna är för att det ska kännas levande, exempelvis vad de äter istället för att de äter. Under första halvan av terminen har jag varit sysselsatt med att skriva om de där första 20 sidorna som jag trodde att jag nästa var klar med. Jag lär mig ett helt nytt sätt att skriva, det är jobbigt och häftigt. Planen för denna vecka är att fixa till några små detaljer i de där första 20 sidorna och ändra en övergripande sak och sen fortsätta berättelsen inför nästa inlämning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.